Головне меню

Подати звернення

Правове регулювання дискримінаційної реклами

   10 вересня Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України29.09.21 1 «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі» (проект № 3427).
  Законом удосконалено правове регулювання у галузі реклами щодо протидії дискримінації за ознакою статі, що відповідає зобов'язанням України відповідно до Конвенції ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок. Протидія дискримінації за ознакою статі передбачена також Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом та іншими міжнародними документами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема - Стратегією ґендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки та Глобальними цілями сталого розвитку ООН.

  Внесеними змінами до чинного Закону «Про рекламу» дано визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

  Так, дискримінаційна реклама - це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.
Дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, яка: містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.
   Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування.

   Крім цього, в рекламі про вакансії (прийом на роботу) забороняється:
- пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі);
- висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі (крім випадків, визначених законодавством, та випадків специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі).
У разі порушення вимог цієї статті рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення, у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
   Також, змінами до законодавства передбачена відповідальність за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, передбаченої частиною другою статті 26 Закону України «Про рекламу».
  Принагідно інформуємо, що протягом останніх 3-ох років сектором контролю за рекламою Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області на території Прикарпаття виявлено та досліджено понад 60 рекламних сюжетів, які порушували норми недискримінаційної реклами за ознакою статі. За результатами розгляду таких справ, розповсюдження дискримінаційних реклам зупинялось, а винних осіб було притягнуто до відповідальності.
   У випадках, коли реклама містить інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, або містить ознаки дискримінаційної реклами, слід звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області: вул.Берегова, 24, м.Івано-Франківськ.

Гаряча лінія

Календар

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Пошук