Головне меню

Подати звернення

Права споживачів у сфері житлово-комунальних послуг

  З березня 2024 року Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській 14.11.24 2області відновило проведення позапланових перевірок у сфері захисту прав споживачів та регульованих цін суб’єктів господарювання, які надають житлово-комунальні послуги.

  Станом на 01 листопада 2024 року до управління звернулось 38 споживачів зі зверненнями щодо порушення їхніх прав у сфері надання житлово-комунальних послуги. За результатами розгляду надано відповідні приписи про усунення порушень та задоволено вимоги споживачів. Управлінням було проведено 17 позапланових перевірок, в 7 випадках виявлені порушення законодавства. Відповідальних осіб було притягнуто до адміністративної відповідальності шляхом накладання штрафних санкцій.
  Споживачі зверталися в управління з такими актуальними питаннями:
  - нарахування за ненадані послуги;
  - одностороннє підняття плати управляючими компаніями за послуги управління;
  - неоприлюднена інформація про виконання кошторисів за житлові послуги;
  - необґрунтоване нарахування плати за послуги теплопостачання та водопостачання;
  - застосування незатверджених тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами.
  Вкотре акцентуємо увагу споживачів на правах визначених ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»:
  - одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів;
  - без додаткової оплати одержувати від виконавця житлово-комунальних послуг інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості;
  - на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг та незаконного проникнення в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна);
  - на усунення протягом строку, встановленого договорами про надання житлово-комунальних послуг або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг;
  - на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості;
  - на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг;
  - отримувати від управителя, виконавців комунальних послуг штраф у розмірі, визначеному договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт;
  - на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у встановленому законодавством порядку, тощо.
  Якщо ваші права порушені – звертайтесь із заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надсилайте заяву зручним способом:
  - поштою,
  - електронною поштою – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ,
  - через веб-сайт управління –
  https://vetif.gov.ua/component/banners/click/36.html
  Контактний телефон управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами 0342-52-83-98.