Головне меню

Подати звернення

До уваги споживачів: як діяти при ненавмисному пошкодженні товару

 Ситуація ненавмисного пошкодження майна при здійсненні покупок в супермаркетах та інших торгових закладах може спіткати кожного. Однак не кожен зможе захистити свої права належним4444nvbvckrfh35443 чином.
 Як не потрапити в халепу, заощадити час та кошти - радять спеціалісти управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області.
 Уявіть ситуацію: Ви йдете магазином, і перед вами падає та розбивається пляшка елітного алкоголю. До Вас зраз же підбігають охоронці супермаркету і вимагають оплатити за розбиту пляшку…

Згідно статті 323 Цивільного кодексу України «ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом», а покупець несе відповідальність за цілісність товару після того, як отримав та оплатив товар (стаття 668 Цивільного кодексу України). Тобто, до оплати товару магазин несе відповідальність за товар.
 Радимо врахувати наступне:
- Якщо пошкоджений Вами товар зберігався в неналежних умовах (на полицях, що не захищені спеціальним бортиком, у проходах між рядами або у великій скупченості стояв на стелажах), вкажіть на це адміністратору.
- Вимагайте від адміністрації магазину надати докази того, що саме Ви винні у пошкодженні товару. Це можуть бути відеозаписи з камер відеоспостереження, показання свідків.
- Якщо з Вас вимагають оплати за розбитий (пошкоджений) товар, то поясніть, що Ви відмовляєтеся платити штраф на місці і що такі виплати будуть здійснені лише на підставі судового рішення (якщо буде доведено Вашу вину).
- Якщо адміністрація продовжує на Вас тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи) викликайте поліцію.
 Охорона має право на затримання у разі, якщо є достатні підстави вважати, що було вчинене правопорушення. Охорона не має права застосовувати фізичну силу (якщо особа не здійснює опір), обшукувати, проводити поверхневий огляд, вимагати показати вміст кишень чи сумок.
 Ви маєте право на правову допомогу; право викликати поліцію, якщо охорона перевищує свої повноваження; право на відшкодування завданих збитків та моральної шкоди.
 Якщо адміністрація супермаркету все ж наполягає на Вашій вині - вимагайте скласти акт про заподіяння шкоди, представити докази, що підтверджують Вашу вину.
- Обов'язково потрібно щоб були свідки, які зможуть підтвердити або спростувати інформацію, яка буде записана в акті. У зазначеному документі мають бути підписи самого покупця, адміністрації супермаркету і свідків. У разі необхідності, його передають до суду і далі вже там представники закону розбираються в ситуації, і на підставі фактів і доказів, виноситься рішення - повинні Ви відшкодовувати збитки чи ні. Якщо доказів немає, то яким чином Вас можна звинуватити?
- Необхідно нагадати адміністрації магазину, що згідно ч. 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» «продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбати продукцію неналежної якості чи не потрібного йому асортименту». У Вас були плани придбати інший товар, аніж той, що був пошкоджений (будь то пляшка, телевізор чи горщик для квітів).
 Тому, озброївшись необхідною інформацією, не бійтесь захищати свої права, адже при ненавмисному пошкодженні товару - закон на Вашому боці.

Гаряча лінія

Календар

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Пошук