Головне меню

Подати звернення

Як уникнути обману при покупці непродовольчих товарів

  Оскільки усі ми - споживачі, тому проблеми, пов’язані з придбанням товарів та подальшим його обслуговуванням, стосуються кожного564590щхзщ із нас. Швидкий ритм життя та активне сьогодення сприяє прийняттю споживачами необдуманих рішень, що стосуються покупок товарів. Цим користуються недобросовісні підприємці, які вводять в оману споживачів.


 Неодноразово ошукані споживачі звертаються до управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області зі скаргами стосовно однотипних проблем, пов'язаних із придбанням товарів. Щоб не потрапити в неприємну ситуацію та не бути обманутим, варто бути трішки уважнішим та пам’ятати наступні поради.

 

Підприємець при реалізації товару обов’язково повинен надати споживачу розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі з позначкою про дату продажу. Зокрема, споживачу необхідно зберігати даний документ протягом встановленого гарантійного терміну (абз.2 ч.11 ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
  Технічно складні прилади реалізуються з додаванням експлуатаційних документів. Перед початком експлуатації придбаного товару споживач зобов’язаний:
- уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
- в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
- користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
- з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.(ч.3 ст.4 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
Інформація про продукцію повинна містити:
1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
6-1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї до відповідності;
7) дату виготовлення;
8) відомості про умови зберігання;
9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування. ( ч.1 ст.15 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
  Особливу увагу слід звернути на те, що при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару, вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
  Якщо зазначений термін виконання гарантійного ремонту, запропонований суб’єктом господарювання, перевищує чотирнадцять днів, встановлених законодавством, проте Ви не згідні з таким терміном, маєте право викреслити пункт щодо продовження терміну виконання гарантійного ремонту та власноручно зазначити: «Провести гарантійний ремонт товару у термін чотирнадцять днів».
  На письмову вимогу споживач, на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів.    Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. ( ч. 9 ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
  Згідно п.28 «Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів» термін виконання гарантійного ремонту узгоджується за домовленістю сторін, але не може перевищувати встановленого законодавством.
 Таким чином, згідно з наведеними нормами ЗУ «Про захист прав споживачів» та вищезазначеним Порядком, споживачам слід бути уважнішими під час підписання квитанції про прийняття товару на гарантійний ремонт, оскільки термін виконання ремонту товару може бути збільшений за згодою споживача, що засвідчується підписом.
Пам’ятайте - Ваша уважність та обізнаність збереже час та кошти.

Гаряча лінія

Календар

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Пошук